Friday, July 23, 2010

Yang kecik2

Assalamualaikum salam pagi Jumaat...kejap je dah jumaat..dulu mase makbuyung keje ari jumaat la yang paling bes..rehat lame pastu 2hari cuti..sonok sgt la..huhu..
Dan sekarang bile dah kawin asal ujung minggu je mesti En.Suami akan plan nak buat ape ujung minggu..habiskan waktu bersame..kadang2 plan pegi jenjalan,bersih umah dan saya pulak mesti plan nak masak yang bes2 dan special tuk sang suami...sungguh seronok dapat bersama family kecil ku ini...nanti bile dah ada anak mesti banyak lagi xtvtnya kan..hehe.
Cakap pasal anak@baby..hehe...saya dah basuh semua baby stuff..tapi saya basuh berperingkat la..xlarat mak eh nak tertonggek dlm bilik ayor tu..hari pertama basuh cadar baby,blanket,segala tuala..hari ke-2 basuh lampin dan handkerchief dan hari ke-3 saya basuh baju,mitten n botties,barut..comel2 je...guna pulak hanger yang kecik2 tu lagi la comel...hehe...korang semua basuh baju baby pakai sabun ape ek..saya tak tahu nak pakai sabun ape..saya beli sabun pureen A-B-D tu...kate En.Mazlee sabun anak mahal dari sabun basuh kami...pureen ni ok la bau pun bes pastu skali ngn softener & anti bacterial..tapi saya kan jenis suke tambah2 saya remdam ngn dettol plak..mane aci baju saya dan En.Mazlee saya mmg basuh letak dettol,En.Mazlee kate ok sbb kalu dia berpeluh xrase gatal..cara saya basuh baby stuff ni:
1- Rendam dulu dlm 1-2 jam(1/2 jam pun bole..xda masalah pun)
2- Sental2

3- Bilas bersih sampai hilang buih sabun

4- Rendam pulak dengan dettol dlm 1/2 jam(ikt suke hangpa la tp jgn la smpi 3ari busuk pulak bau die)

5- Bilas dan jemur


Kalu mak saya die xjemur baju baby bawah mentari..die kate nanti baju tu jd garing dan keras kesian baby xslesa nak pakai...ape2 jelah mak..tapi saya ikut mak saya la..hehe..saya letak tempat teduh kire mcm anginkan jela..ok dak?korang pulak buat cmne?




Ni la sabun PUREEN tu..




Close up skit...saya xdpt ape2 ganjaran untuk promote sabun ni tau..ni rela hati je..hehe




Hasil cucian



Out little precious..ni sidai dlm umah sbb lepas je basuh hujan turun..kalu dak saya letak kat luar angin kan je..ni kire anginkn guna kipas la..kalu dak nanti busuk la baju baby ni..sat sat ada lagi gambaq..tunggu no..

>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Taraaaa bunda baby...baby dlm tummy comel bunda dia tuh...comel dak comel dak..ihikss

No comments:

Post a Comment