Friday, July 9, 2010

idungku kombang bile....

hahahaha suke suke n3 gedik ye mak nenek..

Kombang hidungku y dh tersedai kembang ni........................bile En.Mazlee say "abg tgk perempuan mengandung ni seksi la" sure anak2 sume terbeliak n muntah darah bile bace n3 ni kan..sile la muntah nenek2 sume..y penting laki ku berkate kpdku...bkn kpdmu ye nenek2..hehe..

Sebenarnya sebelum saya preggy lagi selalu je dengar org ckp perempuan mengandung ni seksi..tp time tuh tade perasaan la kan..dan bile saya hadapinya mcm bese je..gemuk gemuk dan gemuk..selalu potpetpotpet kat En.Mazlee gemuk baju xmuat la..xsedo diri lagi tuh padahal mengandung..tu dulu la kan mase mule2 ngndung dulu..but now ok je sume..demi anakku..xperlu la ku risau..cume jg makan je la..jgn mkn lemak2 minyak..lebihkan buahan dan sayuran..hehe..lagipn En.Mazlee slalu bg support xpe nti sayang dh bersalin abang yakin sayang kurus mcm dulu2 bole pki sume jeans sayang tu..hehe..suke plak bile die ckp cmtu..

Sume tahu kan bile kite mengandung ni hormon kite berubah..selera pun meningkat..takan kite nak diet..kesian kat baby kan...sbb die pn perlu mknan y berzat..jadi tak perlulah risau(ditujukan pada diri sendiri ye)hehe..berat saya sekarang 64kg..baby dlm 1kg,air ketuban,plasenta dan mcm2 lagi y ada bersama baby kite tu..so sbb tula berat kite pn naik kan kan..yang penting bagi saya baby sihat sempurna sifat bijak pandai comey2 dan harap sgt2 mudah la proses saya melahirkan anak sulung saya ni..amin...doakan saya ye..

Dan mase kite mengandung ni perut pn maybe ada rekahan or omputih panggil Stretch Mark tp ni xsemua org ada..saya alhamdulullah xda lagi setakat ni..saya ada jgk bubuh lotion Pureen tuk Stretch Mark dan Bio Oil..saya start paki Bio Oil mase mule2 mengandung dulu atas nasihat Dr dan pekerja kedai modernmom..igt lagi unty tu..baik je..lotion pureen ni pulak baru je sebulan pakai murah skit..hehe..rm30++ tuk 150ml saya beli kat manjeku..ala kat watsons or guardian pn ade..kalu Bio Oil rm34++ kot lupe dh untuk 60ml je..pakai pun pandai2 la berjimat..hehe..yela nak saving tuk baby lg kan..

Ape2 pun bagi saya semua benda ni adalah tawakal..kalo pakai sampai setengah gelen pun tapi rekahan2 tu nak keluar jugak nak buat camne kan..kene la redha..xpe tengok muke baby y comey2 baik cute2 ilangkan sume masalah rekahan tu..orang xnampak pun kan..dan insyaAllah si suami2 akan terima dengan seadanya..yela kite telah berkorban mengandung dan melahirkan zuriatnya juge kan..penyambung warisan die jugak..tapi jangan la xada cara langsung untuk kelihatan cantik didepan suami kite..berhias untuk suami..ewah2 ayat super bikin tuh..hehe..



Bio Oil dan Pureen Stretch Mark Lotion
Bio Oil sikit je tinggal..Harap En.Mazlee tgk dan terus membelinya..:)

dh maghrib nak solat dulu
papai

No comments:

Post a Comment