Thursday, July 8, 2010

my cenonet..

For your info saya dh masuk trimester ke-3 usianya baby dlm womb bonda die ialah 28 minggu so mase pegi checkup aritu nurse suruh tanda pergerakan die setiap hari dan sekarang saya kene pegi checkup due minggu sekali bermakna 20 July ni saya kene pegi lagi mengadap muke nurse lagi..hehe..tp Alhamdulillah semua ok la sampai tahap ni..HB last checkup 11.4 berat 64kg(ohhh tidakkkk) air kencing ok is blue,tinggi rahim 29cm tekanan darah 100/70 dan telah di cucuksss ATT dos kedua pada lengan belah kiri..dan harap sume ok smpi bersalin baby ok sihat sempurna ckp sifat..amin..

Oleh kerana saya ni xkeje duk rumah je jd bigboss..muahaha..jd byk la mase saya nk check pergerakan baby ni..tp xperasan jgk dh ralik tgk tv dan bermuka buku kan..my baby kalo waktu pagi die kurang xtive..*sgt memahami bonda die nk tido*..bese la i kan xkeje so suke suki i la nk bngn kul bape y penting keje umah settle pndai2 la bahagi mase ye..tp timing En.Mazlee nak pegi keje my baby bergerak tau..love baby!!lagi2 la time ayah die kis (kis tummy ku la tu)die akn kick sekali..owh heavennya...sgt pandai sbb dgr sore ayah die kan..setiap pagi tula rutin En.Mazlee before pegi keje"assalamualaikum *cenonet bkn naem sebenar* morning..ayah pegi keje dulu ye muahssss" time tu lah die akn tendang2..sampai ku rase nk terkencing..

My baby akan xtive bile dh tghr sampai mlm..tp waktu paling die xtive petang sehingga malam..kadang2 sampai senget perut ku y gebu ini..die akan tendang kiri kanan atas dan paling bes bile die meraba2 sampai saya nak terkencing sbb die tekan pundi kencing..
Ramai yang cakap petur ku besar..saya siap pegi jupe Dr lagi..hehe..tp Dr itu sungguh cool je jwb.."u tinggi n asben u tinggi(walaupun slim..ampun bang) so tak jadi masalah,tgk genetik la"lega i rase..sbb kalo mase kite mula2 g buke buku dulu nurse tu akn amik berat dan ketinggian kite sbb dari situ akan dpt tahu ketinggian rahim kite..jadi mase mule2 checkup dulu berat saya 55kg tinggi saya 165cm..gemuk jgk la kan...pas kawin mkn xhenggat..lgpn sblm nikah saya duduk rumah sebln sbb nk settle kan pasal kenduri jadi bile duk rumah almaklumla makan pun sodap ari2 mak masak sedap2 so hari2 la saya makan bertambah..nasib baik la muat je baju nikah saya tu..sebulan duduk rumah berat saya naik 2kg..jadi mase mule kawin tu berat saya 52kg..ai ni dh melalut ni..

makcik2 sume saya nak mengira pergerakan my baby ye sambil belai2 die...hehe

papai

No comments:

Post a Comment