Thursday, July 15, 2010

n3 tade tajuk

memang la betul jodoh dan pertemuan,perpisahan,percintaan di tangan tuhan..tapi kite jangan la merosakkan kebahagiaan orang..rumah tangga orang..ingat doa orang yang teranaiya dan tertipu insyaAllah akan dimakbulkan..
Ingat jodoh, ajal dan maut adalah hak hakiki ALLAH SWT tapi penilaian menggunakan akal fikiran adalah hak kite..berfikirlah sebelum melakukan sesuatu..tutur kate tidak melambangkan hati yang baik..hati budi yang baik dizahirkan melalui perbuatan bukan tutur kata atau lirik lagi..

Hari ini kamu merobohkan mahligai yang bahagia..esok menjelang mahligai kamu akan dirobohkan orang..Allah itu maha kaya mengetahui..jangan disebut semua yang berlaku adalah kerana Allah, kerana kite dikurniakan kepandaian untuk menilai..

Buat hati-hati yang terluka,bersabarlah kalian..sesuatu yang hancur jangan dibalas dengan dendam kerana keberkatan hidup adalah jalan menuju Allah..hanya Allah sahajalah yang bakal membalas budi kalian.

YANG BAIK SESUNGGUH-SUNGGUHNYA DARI ALLAH, YANG BURUK DARI KITA, MAKA JANGAN SALAHGUNAKAN TAKBIR ALLAH KERANA KITA YANG MEMILIHNYA SENDIRI..

Ya Allah hanya kepadamu ku memohon..kekalkanlah mahligai yang baru kami bina ini..jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk kedalam jiwa zuriat keturunan kami.sesungguhnya kami bertaubat kepadamu dan sesungguhnya kami dari orang-orang islam..

to En.Mazlee i love u much2!!
kasih sampai syurga..Allahuakbar!!

No comments:

Post a Comment