Saturday, July 10, 2010

CrAvInG fOr dUrIaN

Salam sabtu hujung minggu semua...wewehuuu:)


saya amat gembira bile En.Mazlee melayan ape yang bini tercintanya nak makan..ingat tak n3 yeng bertitle Berjimba2 di hujung minggu..terlampau gembira camtu la jadinya walaupn xtvt berjimba tu suda lapuk..tapi dikala hati tengah senyum akan mak buyung update sume..hehehe





Pada rabu minggu lepas saya pujuk2 manje En.Mazlee suh beli derian kampung..hasil pujuk rayu manje2ku akhirnya En.Mazlee tergoda dan mengalah...hehe..pandai x mak pujuk memujuk..kikikih..:P..ekceli En.Mazlee xbape suke saya membedal derian dikala preggy ni..katenya panas nanti baby pun panassss...dari trimester pertama lagi dh saya memamg terasa nak makan durian tp craving saya ni xda la teruk sgt..rase nak makan kalo xbole atau xada xpe la kan..baik x mak..muahahah..sebab saya ada la dengar2 cerita org lain yang mase diorg mengidam nak makan ape2 kalo bole nak mase tu jugak..sampai meleleh2 air liur..dan ada jugak yang menangis..alhamdulillah saya tade la sampai camtu sekali setakat ni..:)





Ok saya dah melalut..berbalik pada cerita asal..hehe..rabu petang tu En.Mazlee balik awal..tp awal die dlm 6.30pm jugak..tp mak dah bersiap cun2 ala kadar sbb mak buyung mmg dh cun..muhahaha..sampai je En.Mazlee terus saya melompat masuk kereta vrooooom vroooom pegi nite market..waalllllaaaaaaaaaaa..lalalala gumbira rasanya..kami pergi pasar mlm dekat stadium kangar..pusing2 cari derian..En.Mazlee dah sound awal..kite pegi cari durian je tau..pastu terus balik..pusing2 sblm terserempak dengan peraih durain akhirnya En.Mazlee tergoda pulak nak makan sup..so singgah jap makan bihun sup..kenyang2 perut mak buyung..then jalan2 cari durian la pulak..





Kami beli durain kampung yang selonggok rm10 shj..rm10 5bijik..ok la..tapi oleh kerana mak buyung dah terlalu gembira tak menyempat En.Mazlee nak check2 dulu durian itu elok ke tidak..terus membelinya..hehe..balik umah terus xsabo nak makan..so En.Mazlee terus mengopek untuk pemaisuri hidoooppppnya ni..xbagi langsung mak buyung pegang buah durian takut kene duri katenya..i lap u la darling..padahal bini nya ni bese je kopek durain..arwah ayahku ada kebun durian..adalah dalam 4pokok durain yang pokoknya mmg besar sgt2..so dmase kecik2 dulu mmg hari2 la mengopek durian ni..hehe..En.Mazlee mengopek siap letak dalam pinggan lagi tau..auwwww..mmg mcm pemaisuri betul..hehe..ok jom jamu mate ye..durian yang dah diasingkan kulitnya..hehe..terliur la pulak..



Durian kampung rm10 5biji..yang ni baru sebiji dan separuhnya telah masuk dlm perut saya..hehe..

Thanks darling sbb sabar melayan sayang..:)
papai

No comments:

Post a Comment