Saturday, July 17, 2010

Tungku Electrik

Hehe..korang penah pakai tak tungku electrik ni..saya xpernah pakai..saya kan org kampung..agak moden la kan dan senang..En.Mazlee yang suggest tungku ni..sbb nanti saya insyaAllah akan berpantang di Lumut..Yola mak kan time ghaye tu mmg tunggu mase je nak meletops,dan jugak yang pastinya ghaye tahun En.Mazlee nak beraye dilumut tahun depan di teganu...igt bang jgn nak ngelat pulak ye!!
Tujuan utama beli tungku ni memeng la nak menyenangkan keadaan lagipun MIL keje so die upah orang nak jaga cucu dan menantu die ni..hehe..tapi dlm tengahari MIL balik la..saya taktau cara orang yang akan menjaga saya tu camne means cara die jaga orang berpantang...sebab ikutkan mak saya memeng die suh bertungku,tapi guna tungku batu sungai la,pagi2 lagi die akan bangun panaskan tungku siapkan sarapan dan siapkan air mandi tuk anak nya yang dalam pantang..sudah je mandi die akan pakaikan bengkung dan suh bertungku,pastu die akan mandikan cucu die siap je mandi die akan tuam kat perut guna kain atau pasir yang dicampur dengan lada hitam.So saya beli tungku elektrik ni sebagai penyelamat la jika makcik dlm pantang tu xsiapkan tungku saya panaskan jela tungku elektrik ni.
Bertungku kan baik untuk kesihatan lagi2 untuk ibu2 bersalin kerana ia dpat memanaskan badan,melancarkan aliran darah,membuang angin dan dapat mengecutkan urat yang kembang selapas bersalin.
En.Mazlee beli tungku elektrik ni di online shopping...saya pun tatau sgt bile die book dan bayar..cuma tahu bile die ckp yang dah beli tungku tunggu jela courier anto..hehe..En.Mazlee kene la buat kalo nak tgk badan isteri tercinta die ni kembali ramping..wawakakak..aishhh bab2 bentuk badan ni mak buyung agak runsing..tapi En.Mazlee slalu bagi semangat "abang tahu syang bole buat"..thanks sayang.ape2 biarla baby deliver dulu..itu y terpenting kan..?oohhhh lupe nak bagitahu rege tungku elektrik ni rm55 untuk 1.5kg..xsilap makbuyung tungku ni banyak size.Harga die tade la mahal sgt kan.Mampu milik.mcm iklan rumah pulak..haha
dan tungku ni byk corak yang cantik2 tapi oleh kerana En.Mazlee y memilih so coraknya so so la..tapi ku terima dengan hati gembira..Thanks again bang!!
Ni die saya perkenalkan tungku elektrik..

1 comment:

  1. jgn risau lalink... insyaAllah semuanya selamat di lumut nnti hehe...

    ReplyDelete