Wednesday, July 14, 2010

Durian panas Cempedak takpe:)

Semalam kami pegi chanlun(spelling?) otw pegi tu makbuyung nampak la ada gerai2 tepi jln otw ke chanlun dan salah satu gerai tu ada jual cempedak..mate mak kan cekap cpt je nampak makanan..tp makanan je y mak cepat nampak..almaklumler..hehe..tp En.Mazlee laju je bwk kete sbb nak kejo mase..kire die lari sat dari opis die..hehehe..terus "bang sayang nampak buah cempedak,sedap kalu goreng bt minum petang kita arini" tapi dah terlajak jauh.."yeke..erm sayang nak makan ke?xpe mase balik nanti kite singgah eh"tersenyum lebor la saya hehe.."janji tau".."ok"..baiknye die arini..sbbnya cempedak xpanas kalu ku nampak durian mmg die akn byk alasan..durian kan panasss..so senang la En.Mazlee say "YES"..hehe


Otw balik dari changlun tu terus la saya igtkan janji2 manis gula die..hehe...beli cempedak..mahal jgk..sekilo rm5..mak oiii!!ape kan daya dah nka mkn..so kami pilih y kecik sekali yela nak mkn berdua je kan..tp ada rosak skit..sebiji 3kilo tp makcik tu kasi sekilo setengah suda..siap ader diskaun sbb saya biat ayt sedih lagi sadisss...saya terliur nak makan cempedak goreng makcik..hehe..pastu siap tnya kalu nak bt tepung goreng tu guna tepung ape ek..makcik tu ckp tepung berass..hehe..dan dptla sebiji cempedak yang berharga rm7 hengget..baiknya hati makcik tu...moga perniagaan die maju dan laku la..insyaAllah..cempedak tu pun mmg dah masak ranum elok2 je kalu nak bt cempedak goreng..ape lagi mase balik akt arau singgah la kedai runcit kat tanam umah kami ni beli telor dan tepung beras siap ckp lagi kat makcik kedai tu saya nak bt goreng cempedak makcik tu bagi je terus tepung segera..yang senang je balik just letak air dan bancuh..tapi saya kan suke tambah2 so saya letak telo 2biji kasi dia ranggup lagi..

Dan hasilnya sungguh menerujakan..sedapppp eh eh mak angkat bakul sendiri pulak ye..hehe..so minum petang kami semalam ialah cempedak goreng dan teh O panas..makan depan TV dan onkan aircond sbbnya cempedak mmg panass lagi baru angkat dapur minum pulak ngn teh O panass mau berpeluh bontok mak buyung ni..hehe..u ollssss tau kan org preggy ni mmg cpt panas..sepinggan besar kami mkn berdua je..hehe..mula2 tu En.Mazlee siap ckp lagi "eh byk ni yang nape xbagi kat makcik sebelah" sambil tngn suap ke mulut die..hehe..alih2 tgk licin..nak bagi makcik sebelah pun xdan..hehe..
So sila layan gambo2 ye..kalo u olls teliur p cari cempedak dan tepung segera..senang dan cepat..hehe





taraaaaa...sedikit garing tp ranggup..terliur la pulak..:)
ooo gosh dah kul 12 lebih saya nak siapkan hidang..jap lagi En.Mazlee balik..

No comments:

Post a Comment