Thursday, July 22, 2010

Beg to hospital

Alhamdulillah bile dah start kemas2 barang ynag nak bwk g spital ni rase dekat je dah baby nk keluar..Ya Allah mudahkan hambamu ini bersalin...doakan untuk saya ye..tq

Ni die checklist saya dan baby

Baby :
1- Baju long sleeve dan seluar 2
2- Sarung tangan dan kaki 2
3- Selimut 1
4- Tuala 1
5- Topi (bole pakai mase balik dari spital) 1
6- Barut 2
7- Lampin/Kain lampin 2
8- Diapers 3
9- Baby wipes (kot2 nurse nak guna bt lap bontot baby)
10- Minyak yuyi
11- Toiletries
12- feeding bottles (bole pam susu then bagi kat baby jika baby xduduk skali ngn kite)

Mommy :
1- Baju butang depan 2 (senang utk bagi susu kat baby nti)
2- Kain batik 2
3- Tuala 1
4- Sweater (bole pki selepas bersalin-dlm pantang kene panaskan bdn)
5- Stokin 1
6- Nursing bra 1
7- Nursing pads 2pasang
8- Panty 2
9- Disposable panty 2
10- Maternity pads 1pac
11- Selipar tandas
12- Toiletries(guna y baby je 'sharing is caring')
13- Minyak selusuh/air selusuh/air zam2
14- Minyak panas (Pati halia mustajab)
15- Al-Quran


Tula list saya,tak tahu la cukup ke x or terlebih sudah..bagi saya bwk je lbh skit kang senang xda nak menyusahkan org balik ambik dan org itu En.Mazlee la..hehe
Kalu korang rase ada benda tertinggal ke ape ke..tolong bagitahu ek..saya ni mak mude eh eh eh perasan ko huda...muahaha..saya tade pengalaman...tolong bagitahu kalu ada pape yang perlu ditambah @ dikurangkan ye..tq

papai





No comments:

Post a Comment