Monday, September 20, 2010

kasih bonda

title berkasih2 sayang skit...yela sejak dh jd bonda ni..baru tahu kasih sayang seorang ibu cmne..memang selama ni sifat kasih sayang cinta memang dh ada dlm diri setiap manusia..slalu dengar org cakap kasih seorng ibu tiada bandingnya...yes saya setuju sangat2 dengan statement tu 101% occay..sejak jd ibu ni la baru tahu cmne mak kite sayang kat kite..susah cmne pun anak didahulukan..biarla sakit cmne pun cube jugak buat y terbaik untuk anak sendiri..sanggup bersekang mate demi anak..anak adalah segalanya..tp jgn lupe pulak kasih dan sayang tuk suami..tuk suami memang xpernah pudar makin bertambah2 sayangnya..jgn risau ye suami cinta hatiku..hehe..
Arini 20 sept 2010 my baby masuk wad kerana jaundis..ini bermakna saya berpisah sekejap...dah la mase baby g pathlab tu bonda die tengah mandi..tok dan ayah y bawak die g..siap2 mandi tgk dh pegi..lgpun pg td bidan dtg tuk mandikan bondanya serta urut sekali..ehe..
bile dh siap urut dpt tahu y baby kene tahan wad..di klinik bersalin yasmin..ape lagi haru jap hati bonda ni..mula la resah gelisah la...rinduuuuuuuuu sangat2..time ni la baru tahu kasih seorang ibu y mengandungkan 9bulan 10 hari bawak perut kesana kemari..hari2 usap2 perut sambil sembang2 dan mase dlm womb bonda baby slalu tendang2 bile sembang ngn die...ahhhh sayangnya..siyes2 sape2 yang masih mempunyai ibu dan bapa hargailah mereka..mereka bukan nak duit @ harta cume kasih sayang sahaja..kerana meraka amat berjasa pada kite..tanpa mereka tiadalah kite semua..dan lagi saya rasa terharu bile mak dan ibu mertua saya jg saya dlm pantang..ibu masakkan menu dlm pantang dan mak sanggup bersekang mata malam menjaga cucu kesayangn kul 2bangun kejutkan cucunya untuk menyusu pastu kul 4pg pun same bangun kejutkan cucunya..dan mak ku sanggup duduk di rumah besan selama sebulan tuk menjaga cucunya...saya berasa legaaa sgt2 bile mak buat keputusan begitu..itu lah pengorbanan seorang mak terhadap anaknya tp mak dan ibu bukan pada anak saja tp kepada cucu nya juge..
sekarang ni mak En.Mazlee dan ibu pegi klinik jenguk baby..saya bukan tanak pegi tp saya tkt ada drama swasta kat klinik tu je..xke malu kalu saya melalak kat klinik tu bile tgk anak kesayangan deparuh bogel duduk bawah lampu dan hanya pakai pampers..aku memang xbole dengar budak2 nagis ni..aku akn turut nangis jgk..lagi2 mlm ni tido baby tade...ahhhhhhhhh xsanggup weh...baru aku faham orang yang kehilangan anak tu..terbayang2 depan mate..rindu kat bau die..arap ptg ni die dpt keluar..xpyh la sampai esk bonda rinduuuuuuu.....jd peneman bt mase ni bantal tido baby je la...dpt cium bau baby...tula kan dlm pantang ni kite perlu kekuatan..nasib baik suami sentiasa disisi...

ok ok overdose dh..dah rase mau menitik ayor mate bonda ni..so nk stop sini dulu..name baby next n3 akn diberitahu..

No comments:

Post a Comment