Thursday, August 19, 2010

warkah untuk suami

Bersyukur ke hadrat ilahi kerana memberi kite berdua hidup bersama setelah banyak dugaan yang kite lalai bersama..syukur..
Sayangku..
Amarahku dan bebelan ku selama ini tidak bermakna cinta suci yang kite bina selama ini makin pudar..setiap saat dan detik waktu berlalu penuh dengan kasih dan sayang yang melimpah ruah semakin bertambah kasih isteri terhadapmu..
Hanya bersama mu ku merasa nyaman dan tenang bahagia..

Setelah 5tahun perkenalan kite yang banyak dugaan suka duka bersama akhirnya kite disatukan dengann ikatan yang lebih kukuh utuh iaitu akad dan nikah pada 4 Dec 2009..itulah saat2 paling indah dalam hidup isteri mu ini..menjadi suri hidupmu buat selamanya..terima kasih kerana menerima ku dengan seadanya dan menjagaku dengan sebaiknya..alhamdulillah syukur kepada mu Ya ALLAH..

"biar ape orang nak kate yang penting kite berdua gembira dengan keputusan kite buat, yang penting restu keluarga kite berdua" igt kate2 tu..

selama 1tahun 6bulan kite berjauhan beribu batu..aussie dan malaysia..banyak sangat dugaan mase tu..tapi kite berpegang pada janji.."awak buat saya pun bole buat" dan jika kite betul2 cinta mencintai kite kene same2 menjaga hubungan ini..walaupun tak bersua muka hanya berhubung melalui internet dan call sahaja..ingat saat di hari kelahiran ku pada 18.3.2009 menerima sejambak bunga ros merah berserta coklat dari insan yang tercinta bernama Mazlee..disaat itu air mate ku megalir kerana rase sangat dihargai dan xpernah ada seorang pun yang sudi memberi ku bunga...tak disangka insan yang kukenal selama ini sudi menghantar sejambak bunga ros...rakan sekerja semua memuji mengatakan aku sangat bertuah kerana mempunyai seorang kekasih yang baik hati seperti mu:)..my boss also say u r very lucky Huda duduk jauh pun die still nak celebrate ur bufday even die xdpt hadir sbb pada hari tersebut my officemate buat surprise party untuk ku..aku hanya mengalirkan air mate gembira dan sedih tak terhingga..

Sayang..kamu adalah petunjuk arahku..sayang bukan lah KHADIJAH apalagi AISHAH..sayang bukan wanita luar biasa..sayang jauh dari kata sempurna..izinkan sayang menjadi isteri/wanita solehah di jiwa bersama mu..setiap saat sayang tahu abang cube untuk mengembirakan dan melengkapi hidup sayang...sayang sentiasa ingat kata abang yang abang lebih selesa hidup bersederhana abang tak akan ajar sayang bermewah..bersederhana lebih baik dan yang penting kite dan zuriat2 kite bahagia penuh iman didada..itu adalah kebahagiaan hakiki kite sebagai hamba Allah..sayang tahu setiap hari abang akan cube buat sayang senyum ketawa dan setiap harilah cinta dan kasih sayang kite bertambah...

Ya Allah aku bersyukur kepadamu kerana meminjamkan ku seorang suami/ayah/lelaki yang baik,bertanggunjawab dan sempurna dimata ku..Ya Allah kekalkan lah rase cinta dan sayang kami setiap saat dan buat selama-lamanya...berikanlah kami petunjuk dari mu..kurniakan lah kami zuriat yang baik2 disisi agama mu,Ya Allah hanya kepada mu ku memohon..kekalkan lah cinta kami hingga ke syurga mu Ya Allah.
Ya Allah berikan lah kami kekuatan,kesabaran dan keimanan untuk mendidik amanah mu ini..semoga zuriat2 kami menjadi cucu adam yang soleh dan solehah..amin..

Abang..bebelan dan marah sayang selama ni bukan bermakna sayang tidak suka atau sayang..sayang sangat bersyukur kerana dipertemukan dengan abang..setiap saat sayang kan;)
ampunkan segala dosa sayang selama kite kenal dan sayang menjadi isteri abang..usia perkahwinan kite baru setahun jagung..dan diharap kasih sayang kite berbekalan hingga ke syurga.
Sayang bersyukur kerana mempunyai seorang suami yang ringan tulang baik hati suke menolong orang dan setakat sayang kenal abang..tak pernah abang bersangka buruk terhadap orang lain..itulah yang abang cube didik sayang setiasa bersangka baik..Allah sentiasa akan membantu dan melindungi kite..insyaAllah

Dalam keadaan sayang yang sarat abang banyak menolong sayang adn faham keadaan sayang..sayang tahu abang cube sedaya upaya buat sayang selesa hidup bersama abang..bangun pagi abang kucup dahi sayang sambil berdoa walaupun dalam hati..tapi sayang tahu..sebelum pergi kerja dan balik kerja kite bersalaman dan abang mencium dahi sayang...
Menolong sayang didapur kemas rumah dan sebagainya..sayang amat hargai semua tu..terima kasih semua itu..
Dan sayang berharap bahagia milik kite buat selamanya..belajar untuk berdikari dan membuat keputusan sendiri untuk sayang dan anak2 abang..
sayang dan anak2 adalah tanggungjawab abang sampai mati..

Abang adalah sayang...Sayang adalah Abang..
Kita berdua telah diikat dengan janji suci dihadapan-Nya
Sayang mencintai abang kerana Allah..
I love u so much!!

with love.
Sayang

3 comments:

  1. huda...
    begitu tulus ati mu....so touching....
    hope u n suami bahagia smpi bila2...:)
    May Allah bless u dear!!

    ReplyDelete
  2. amin...
    hope u also happy with ur soulmate..

    ReplyDelete
  3. sis..so touching..saya suka dgn susunan kata2 sis..kita serupa tapi bezanya sy x pandai nak susun ayat sgt bila jiwang..hehehe..minta kbenaran copy ye,sis..:)

    ReplyDelete