Saturday, August 21, 2010

selamat bersahur

Morning semua..alhamdulillah razeki sahur kami arini meehon cinta goreng berdaging dan telo mate kasih..hoohoooo...:)..jiwang di pagi bute pulak...yola kang semalam saya dh cakap yang menu bersahur arini meehon sbb semalam saya buat meehon pastu pegi bazar tergoda ngan nasi kerabu daging bakar BANYAK LEMAK...yola dagingnya sikit tapi lemaknya setambung...tula ada baiknya kalu mampu masak sendiri kan tapi ape kan daya saya a.k.a mak bunyung hanya mampu cook meehon sahajo..tu pun dah lenguh2 urat belikat..mesti korang ckp mak ni manje kan..idak idak..saya kalu bole mmg nak masak..tapi xpe laki ak understanding..eh yeke..
sahur arini meehon+telo mate+susu anmum+air kotak dutch lady+ayor putih tidak dilupakan..lepas je sudah makan berpeluh2 saya dibuatnya..memang time mengandung ni kuat berpeluh..basah baju..kalu sekarang ni saya dah xlarat nak kemas umah tapi kalu dah banyak habuk nakkene jk buat..xbole la tgk rumah berhabuk tensi dibuatnya..umah ni pulak jenis banyak habuk...pastu kalu menggoreng2 kat dapur sure berminyak2..aaaa kalu la saya bole mop tu kan bes..bole je nak buat tapi kan pengsan 2ari sape mau tanggung..kesian mak saya kat kampung worie about saya..eberi day die tanya kabo..






ni anak buah saya name zahanis name pendek anis..die nk buat aksi lompat pastu suh mak buah beliau amik gambo tapi tula xmenjadi sbbnya die xleh lompat..heheee..
cakap pasai posa die start pose mase umo 4tahun tapi sekerat hari je..masuk 5thaun die dah bole full xmcm aku 5thn baru nk blaja pose ohh teruknya..mase die umo 5tahun ada la dlm 2-3 tinggal cmtu la..masuk 6tahun dah bole full sekarang die dah darjah satu harap2 pun full jgk la..tapi y merisaukan sbbnya time sahur die buat syarat kat ibu die"adik nak sahur makan 3suap nasi je" kadang2 tu kakak aku cakap baru 2suap die dah kate cukup 3suap..pastu berbuka pulak tanak makan nasi..kalu makan pun die jenis kuat rtah lauk..kami risu sbbnya takut lelemak die hilang so xbole la kami nak cubit lelemak die tuh..die ni otak geliga untuk membuli sepupu sepapat dan mak sedara beliau ni..kalu dpt buli die gelak sampai xhenti2..hati die selalu senang je..haa satu lagi pada usia 5 tahun die dh tamat mengaji..masuk 6 tahun acap kali jgk la die tamatkan quran tuh..budak zaman sekarang kan..alhamdulillah la..kakak die punsame jugak..dulu sebelum masuk darjah satu die kene amik xm sbbnya cikgu nak setkan die bakal duduk kelas mane..ntah la sekolah tu cmtu..dah daftar tuk budak darjah satu die kene amik xm pulak.tp syukur die dapat tempat terbaik..dan bole duduk kelas no 1 jugak yang dimana die akan blaja bahasa arab dan bahasa cina..kalu die kekalkan prestasi duduk kelas no 1 sampai darjah 6 la die akan blaja bahasa arab dan cina..

oklah makbuyung ah lari dari topik..kane saya upload gmabo anis sbbnya saya rindu kat die.."ciknor2 kenapa cikno cinta kat uncle Lee""uncle Lee tu 'awek' ciknor kan?" tu adalah soklan die pada saya..susah mau jawab..kadang tu malas nak layan..miahaha..die hanya tahu awek je tak tau wujudnya 'balak' tuk kaum lelaki..hahaha..pastu die jujur kalu saya tnya 'adik nak kat sape?" die jawab "adik cinta kat abg yo(amirul ank k.long ku)" tapi bile balik kampung reramai kalu amirul ni men2 koto dab busuk terus cakap adik dh xcinta kat abg yo ah..bole lak cmtu..haha

ok lah malas2 mengarut....

papai

No comments:

Post a Comment