Saturday, June 19, 2010

ujung minggu kami

Knape tajuk n3 ni cmtu ek..mcm la ujung minggu y bes..muahahaha..
ujung minggu kalu xda xtvt y saya dan En.Mazlee plan awl ia akn jd ujung minggu y gak bosan la..dan akan terlebih tido..hehe..ok ni adalah xtvt kami y bosang!!

-bangun tido En.Mazlee lyn Tv tgk brite dulu awani..pastuh die akn lyn kartun..si isteri golek2 ataih katil ni around 8am..hehe..pemalas..pastu panggil En.Mazlee dgn nada y agak manje.."Yanggg tolong kuarkan ayam dlm peti" bedesuppp En.Mazlee g dapur kuarkan ayam..malaskan bini die..ala mitak tlg kuarkan aym je bkn siang ayam pun..
-Saya still bermalasan ataih katil lagi..sambil gosok perut dan say Assalamualaikum n morning to baby..ada tindak balas tuh..cenonet ni tendang2 raba2 pn ada smpi nk terkencing omaknya..ok ini bermakna baby nk bekpes..
-Saya bangun masuk toilet bla bla ape y ptt..then kuar tgk En.Mazlee syok tgk TV..ok masuk dapur kuarkan mee,sayur,fishcake,fishball dan sekutunya..amik aym y En.Mazlee kuarkan..standard la kau kite suh kuarkan die hnya kuarkan je xdo la nk rendam ke dulu ape..tp ok la dari die xlyn request kan..tgh2 potong aym tu jd kecik2,En.Mazlee dtg tnya "sayang glove y beli aritu kat mane eh" dh la tngn kotor..abg try tgk kat dlm laci kabinet dapur kalu xda abg tgk dlm laci meja study abg..sejak akhir2 ni jd pelupa..aisshh..cari2 xjupe..
-En.Mazlee semangat nk potong dan bersihkan belakang umh..carik punya carik xjupe jgk glove die.."yang abg nk g beli parang la"..ok ku menjwb smbl tngn ligat potong memotong bhn nk bt mee goreng..vroommm En.Mazlee kuar..
-Ok bhn dh siap..amik bahan tumis bagai..org malas cm saya ni suke blender bawang byk2..bwg putih n bawang merah..sonang nk masak..ketung tang tung tang.vroom En.Mazlee balik..aik tngn kosong.."xda la yang,abg malas nk kuar smpi kangar" die pn g pinjam kat makcik sebelah makcik tu bagi cangkul..ok la kan dr xbt langsung belakang umh tu..so sempat la En.Mazlee bersih longkang nge buang rumput n pokok2 y dh tinggi smpi lutut tu..
-Mee goreng sudah siap..spesel ari minggu tuk En.Mazlee..die request air nescafe..sonang je 3 in 1 ngeh ngeh..air saya milo..walawei..
-mkn together2 suap menyuap..(statement loya)..smbl lyn cite keluarga 69..pas mkn saya bermuka buku..dlm kul 11.."bang jom lepaking ataih katil(jgn pk bkn2 ye)"perut kenyang..sembang2..plan ptg ni nk g mane..pastu Zzzzzzzzzzz..
-sekarang baru bngn..kul 1 sbb dgr azan td..ngeh ngeh..terus masuk dapur perut mak buyung lapa..mkn cereal nge susu dutch lady..sedapppp...En.Mazlee y beli cereal ni sbb dia th bini die malas nk bt air susu..so die beli susu penuh kalsuim mkn nge bijirin..preggy women kene mkn bijirin byk2..kan bes kalu Anmum ada bt paket 3in1 susu die..huhu..xpyh mak buyung nk sukat2.muahaha..pemalass tol..

Petang ni pulak tatau nk g merayap kat mane..dating2 pulak..kalu lapa xpyh masak dh En.Mazlee kate mkn je mee goreng pg td..baik kan laki gua..gua bkn malas sgt pn,,muahaha..gua tnya gak laki gua nk mkn ape lunch ni..ok la kan..ada la niat nk masak..saya suke bile asben kenyang hati senang....muahahaha..nti saya stori lg ape y ktorg bt ptg ni..papai

No comments:

Post a Comment