Friday, October 1, 2010

bersalin part 2

ni dia kesinambungan pengalaman bersalin part 2...aikkk mcm nak banyak part je..jenuh la ko huda..hehe..
bile dh bersalin kire bermulalah kisah berpantang..hehe..makanan berpantang..bile dah abis beranak tu dah masuk wad..cik misi anto roti kabar ngn jem dan 2gelas milo..sungguh pandai sbb mase tu En.Mazlee sgt lapo..ku juga tp ntah la bile dh settle semua ni slera makan kurang sampai la arini..kadang2 tu paksa makan sbb nak susu banyak kan..pada malam pertama as a parent ok la..mukhreez tido je..comey sgt..tido lak ngn tok ganu die..terpeleot je sebelah tok ganu die..ayah pun same teman bini dan anaknya pada malam tu..thanks darling.u sgt berkorban untuk kami berdua..sayang sgt kat u!!hehe..ohh ya malam tu MIL masak bubur tu menantu hantu ni..hehe..sedap sgt...thanks ibu!!
Esoknya macam besela saya still xleh bangun..sakit2 dan susah nk mengiring..pad semua bagai nurse y tolong tuka..blushing jap..haha..dan pagi tu cik misi cakap y bole balik tp kene tunggu Dr check bagai la..last petang jugak kami dpt balik..sebelum balik tu saya request kat En.Mazlee nak mandi bagai la..lagipun nk try berjalan..sakit sangat mase nak bangun tu..nak melalak je rasenya..hampa beb hanya bole tahan dua langkah je..pastu naik wheel chair nak g taoilet..mase mandi tu saya pitam..gelap mate dan nampak bintang2..pastu saya panggil En.Mazlee yang tunggu di luar..awl2nya die nak mandikan tp oleh sebab bilik ayor tu sempit sgt2 dan xmuat untuk 2org saya suh die tunggu je kat luar..bile dah dlm keadaan cmni saya cepat2 panggil En.Mazlee die masuh tolong lap2 mase tu lah saya ckp yang pening dan rase cam nka pitam.."bang tolong bang saysng pening ni,Ya Allah...gelap dh mate sayang ni"pastu bile dh siap pki baju En.Mazlee angkat ke wheel chair tu..tapi mase tu kaki saya lembik giler memang xmampu nak berpijak dan dlm keadaan lantai yang licin saya terjatuh sebelum sempat nak naik whell cahir..mmg xsedo jap..sedo2 bile nurse dh start kipas dan check tekanan darah 60/40 mmg rendah sgt2 la..dan dengar sore Dr "Huda tarik nafas pastu hembus pelan2" samil ada sorang nurse tu picik2 dan mase tu jugak En.Mazlee xlepas peluk bini tercinta die nim..sayang gak die kat bini die nim...hehe..dan saya ditolak ke bilik wad tuh..sampai sane semua la nurse btkan..angkat saya dan bagi ubat..rehat jap dan bile En.Mazlee sudah solat Jumaat saya bersiap2 dan time tu saya try bangun dan turun dari katil tuk tuka dress pki la baju cun2 skit sbb dh nak balik..uhu..mase tuka baju tu pun rase gak nk pitam..tp En.Mazlee cpt duduk kan saya dan kasi relax..dalam kul 3pn Dr dtg check sekali lg dan nurse bagi ubatan dan En.Mazlee settlekan semua bil2..lepas tu vroommm kami balik bawak Mukhreez ke umah opah dan atok..

ok will be continue for nex n3 k..

2 comments:

  1. salam.... blog i dh tukar url ek. http://faizlyn.blogspot.com.

    yg hok lama tu dh kene rampok dek orang...

    ReplyDelete